HTML

BezzegNyugat

Nemet nyelvtudas nelkül költöztem ki Ausztriaba, immaron 11. honapja lakom itt. El szeretnem mondani, hogy latom itt a dolgokat. Mitöl jo itt elni es mitöl nehez. Itt sincs kolbaszbol a kerites es megis... (Kicsi ember idegenben)

Friss topikok

Osztrakiaban

2011.09.22. 21:08 sovisz

Nyelviskola

Címkék: nyelvkurzus

Na vegülis annyira nem volt ez rossz... marmint a het. A gyerekekkel meg mindig nem vagyok annyira joban, de mar hozzam szolnak. Nem mindig, siman van 10 perces kinos csend, amig kitalalom nemetül, hogy mit akarok kerdezni... de mar sokkal jobb, mint az elsö 1-2 napban.

Nekem meg lett egy ötletem. :) Arra gondoltam, hogy itt siman elvagyok 1-1,5 evig amig a gyerkeknek Au-pair-re van szüksegük. Addig megtanulok nemetül. Vegülis mar most csomo mindent tudok, csak nem tudom magam kifejezni normalisan es a nyelvtan sem megy. Na jo, vegülis akkor nem tudok nemetül. :) De 1,5 ev mulva tök jol fog mar menni es akkor elmehetek rendesen dolgozni. Mondjuk boltot vezetni valahova. Tök jo lenne...

Nah a vicc. Gondoltam beiratkozom egy nemet nyelvsuliba. Lenyeg, hogy nem volt batorsagom felhivni a suli irodajat, igy felhivattam a meg itt levö baby-sitterrel. Kertem, hogy kerdezze meg van-e magyar titkarjuk ahol tudok jelentkezni a kurzusra. Mondtak, hogy van, ettöl-eddig, jöhetek hozza. Kiraly! -gondoltam. Aztan masnap de. odamentem, es volt elöttem egy kislany. Angolul beszelt, de nemet kurzusra jelentkezett. A titkarnö meg annyira türelemes, tök jo fej volt! Igy kerdezett: W-o w-ohnst duuu? W-ie aaaalt biiiist duuu? Iszonyatos mimakaval rendelkezett, szoval csak a hülye nem ertette, hogy mit akar mondani. Na mindegy, szoval gondoltam beszivatom magam, nem kerdezem meg hol talalom a magyar titkarnöt, igy bementem ehhez. Tök aranyos volt! Azt a türelmet ami neki van... Tanarnönek kellett volna mennie. :) Tehat kaptam egy tesztet. Fogtam, leleptem vele es kiültem a lepcsöhazba. Haaaat... izeeee... tök nehez volt. Sok mindent ertettem, sok mindent nem. Aztan kijavitotta, majd mondta, hogy adna egy könnyebbet. Ekkor felröhögtem. -megjegyzem, nem kellett volna. Szoval megoldottam, es hat az sem lett hibatlan. A 12 szintböl a 2. (A2) szintre sorolt be. Nem baj, majd lesz jobb is!

Aztan vagy 5-ször elmondta, hogy van egy hely arra az idöpontra amire szeretnek jelentkezni, de valamiert huzta a szaja szelet, meg motyogot valamit, amit nem ertettem. Aztan en 5-ször valaszoltam, hogy oke, nekem jo lesz ez az idöpont. Aztan mikor 6-szorra huzta el a szaja szelet, megemlitettem, hogy most is tudok fizetni keszpenzben. Aham... ez volt a varazs mondat. De ezt miert nem mondta elöbb? Vagy ezt most miert csinalta? Mire volt ez jo? Total nem ertem.

Mindegy, ezt az egy szamomra erthetetlen dolgot leszamitva, csak pozitiv elmennyröl szamolhatok be! Le a kalappal elöttük! Nagyon türelmesek!

Es vegre nemet suliba jarok :) Mar annyira vartam! Az ittlentem kezdete ota azt erzem, hogy erre van szüksegem! :) Annyira örülök neki! :)))

Holnap meg megyek haza! Yipppiii :)

Eees, jövöheten a csalad is atköltözik a Stephansplatzon levö lakasukba, szoval enyem lesz ez a baromi jo haz :)

Na jo ejt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bezzegnyugat.blog.hu/api/trackback/id/tr973247027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása