HTML

BezzegNyugat

Nemet nyelvtudas nelkül költöztem ki Ausztriaba, immaron 11. honapja lakom itt. El szeretnem mondani, hogy latom itt a dolgokat. Mitöl jo itt elni es mitöl nehez. Itt sincs kolbaszbol a kerites es megis... (Kicsi ember idegenben)

Friss topikok

Osztrakiaban

2011.09.17. 23:06 sovisz

Bringazas egy osztrak varosban

Címkék: bringa biciklizes ausztria rendor

Na most mivel nincs osztrak jogsim -ami önmagaban meg nem is lenne akkora hatrany -, de mivel autom sincs, igy marad a tömegközlekedes es/vagy bringazas.

A tömegközlekedessel meg annyi volt a problemam (mert en ilyen problemas csaj vagyok), hogy ha nincs fizetese az embernek, akkor lenyegeben minden draganak minösül, ami penzbe kerül es bizony itt is fizetni kell az "osztrak BKV" szolgaltatasaiert. Tehat kizarasos alapon maradt a biciklizes. Ebben is tulajdonkeppen mazlistanak nevezhetem magam, mert biciklim is ugy lett, hogy a pasim leszedalt regi bringajat megkaptam. Epp tegnap vettem eszre, hogy furcsa hangokat produkal... majd meg kell nezetnem Vele.

Na ugy nez ki itt a bringazas, hogy meg mindig elek! Es ez nem vicc! 11 honapig nem sikerült meghalnom, pedig tettem erte eleget! Nem hiszem, hogy Pesten a haromsavos ut közepen tulelnek egy kanyarodast... Itt viszont... Siman!

Na most a lenyeg itt abban rejlik, hogy: a nagy vigyaz mindig a kisebbre. Nem, nem a nagyobb eszi meg a kisebbet! - csak hogy felreertes ne essek!

Az autos vigyaz a biciklisre, a motorosra, a gyalogosra. Nem akarja leturni, lelökni, ledudalni, kinyirni a masikat, mert nincs ertelme. Ha megis megtenne, akkor fizetne/perelne, mint a kisangyal, az meg ugye senkinek sem hianyzik. A puhatestüek meg vigyaznak sajat testi epsegükre es veletlenül sem akarjak a kedves autost felbosszantani... (persze mindenhol vannak kivetelek)

Nagyon jol kiepitett bicikliutak vannak. Nem mindenhol, de nagyon latszik az igyekezet a varoson. Telen kevesebb a bringas, csak azok vannak a nyeregben akiknek ez az egyetlen közlekedesi eszközük, sport es egeszseges eletmod maniasak vagy szebb napokon sporolnak a benyaval. Ebben az idöszakban is kitünöen lehet az utakon bringazni. Gyönyörüen letakaritjak az utakat, meg a hegyekbe vezetö meredekebb, kiepitett bringautvonalakat is. Es soznak... ami nem hiszem, hogy jot tesz a guminak, a lancnak, a femvaznak es a müanyag reszeknek, de hat evvan. Aztan jön a tavasz es mint a hovirag az erdöben, lassan a bringas nep is elö-elö bukkan telialmabol... Nyaron meg mint az arvaszunyugok a Balatonon, annyian vannak. Csak ugy nyüzsög a varos a sok bringastol.

Ahol nincs bicikliut ott az autok mellett közlekedünk teljesen kulturaltan. Persze itt is talalkoztam (talan külföldi lehetett) aki V alakban beszoritott a padka es az auto köze, hogy ne menjek el elötte. ES valamennyire meg tudom öket is erteni, hisz lelassitom a forgalmat. Probaltam ra nem haragudni, de azert rosszul esett.

Ezenkivül nagyon elözekenyek, udvariasak, elöre engednek.

Persze itt is el a "nö/ferfi kalapban" közhely, akitöl ovakodni kell, vagyis a lehetö legmesszebb el kell kerülni. Ennel mar csak az a veszelyesebb, ha telefonal is... de azt pikk-pakk lekapcsoljak a szorgalmas rendörök.

A rendörökröl jut eszembe; meg van eletem elsö büntetese amit rendörtöl, meghozza osztrak rendörnötanonctol kaptam. (Tiszta szegyen, hogy egy rendes "Straf-ot" nem tudok begyüjteni) Na a lenyeg, hogy piroson athajtottam bringaval. Ha nem lennek barna, azt mondanam hülye szöke vagyok, de nem... Szoval athajtottam, raadasul a Polizei irodaja elött 50 m-re levö lampanal. - en idiota. Azt mindenkeppen hozza kell tennem, hogy eletemben masodszor mentem arra es nem voltam tisztaban a hely adottsagaival. -csak hogy erre is legyen mar valami kifogasom... köszönöm... Na, a kis tanoncka meg epp a gyakorlati szolgalatot (vagy mit) teljesitette a lampanal egy idösebb /dörzsöltebb?/ rendör tarsasagaban. Szoval kiszurt a nagy hoesesben es latyakban (pedig mar majdnem olyan saros voltam, mint az alattam elterülö aszfalt), majd letessekelt az utrol, elmondta mi a bünöm es mi lesz a jutalmam. Oda adtam a szemelyimet, mert elöször az akadt a kezembe. Ez rettentö nagy fejtörest okozott a szamar, igazbol nem tudott vele mit kezdeni, majd rakerdezett arra, hogy esetleg itt nyaralok-e. (Nem, majd törzsgyökeres osztrak vagyok ezzel a nevvel!) Mondtam, hogy "persze, a pasimnal nyaralok es most epp bringazom." Aztan oda adtam neki a utlevelet, had örüljön. Na akkor vegre olyan adatokhoz jutott amit a kis "csekkfüzetbe" fel tudott jegyezni (latni kellett volna azt az elegedett tekintetet), de annyira izgult, hogy az Alpen bringat siman le Alpinazta... -mindegy, nem szoltam erte. Maximum kesöbb nem tudnak beazonositani... nem baj... Aztan mondta (es akkor mar rettentöen egett a pofam), hogy OTT 50 m-re van a rendörseg, OTT kell befizetni a büntetest, ma vagy holnap, ami 35 euro. Yipppiii - gondoltam magamban. Ebböl vehettem volna berletet es talan meg szarazon is megusztam volna... Na mindegy... tanulopenz, plusz egy elmennyel es tapasztalattal több, 35 EUROEERT waaaa!!!

Aztan masnap a rendörsegen probaltam kifizetni a büntetesem. Rendörnek adtam 40 eurot  amiböl 25 percig telt neki visszaadni 5-öt... nehez volt felvaltani... naaagyon nehez.

Tehat megnyugtatnam az otthoni kollegakat, hogy itt sem az eszükert szeretik a rendöröket... Ellenben tenyleg rendet tartanak a varosban!

Mindezek ellenere ugy tervezem, hogy Becsben is bringazni fogok es viszem magammal a jo öreg "Alpinat". Szerintem elmeny biciklizni, sokkal jobban ki lehet igy ismerni a varost.  Igaz esöben es szelben marha nagy szivas, de most szoljon az mellette, hogy rövid tavra tök jo, penzbe sem kerül es a seggem sem lesz nagyobb töle...

 

Jo ejt! Jo reggelt! Szep napot!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bezzegnyugat.blog.hu/api/trackback/id/tr33235045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása